طراحی فیگور

طراحی فیگور

یکی از مباحث بسیار شیرین در‌طراحی، طراحی از فیگور انسان است. مطالعه تناسب اندام انسان از زمان های بسیار دور مورد علاقه و توجه بسیاری از طراحان بوده است. هنگامی که شروع به طراحی آناتومی می کنید، دید شما نسبت به تمام انسان ها متفاوت میشود. زیرا هر انسان برای شما یک مدل محسوب میشود و هر حالتی که به خود گرفته یه سوژه برای طراحی به شمار می ورد.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آموزش نقاشی مقدماتی در آموزشگاه نقاشی ارژنگ کلیک کنید.

روش های طراحی آناتومی

برای طراحی فیگور روش های متفاوتی وجود دارد. یکی از مشخص ترین نکات در طراحی آناتومی این است که به جزییات چهره نمی پردازیم و فقط حالت کلی قرار می دهیم.

روش۱

یکی از روش های طراحی فیگور، طراحی بااشکال هندسی است که با مستطیل و دایره و … خطوط اصلی را پیدا می کنیم. 

روش۲

روش دیگر به وسیله اسکلت است. در طراحی آناتومی با روش اسکلت، خطوط اصلی و خط جهت می تواند راهنمای بسیار خوبی برای طراحی اندام باشد. به کمک آن ها جایگاه اعضا را بدست میاوریم.
یکی از مهمترین نکات در طراحی آناتومی بدست آوردن تناسبات بین اجزای بدن سوژه است. یکی از راه های کمکی در این زمینه این است که از سر سوژه به عنوان یک واحد کمک بگیریم.


برای شروع طراحی آناتومی ابتدا جایگاه و فرم سر را مشخص می کنیم. سپس به کمک مداد می توانیم زاویه درست را انتخاب کرده واسکیس کلی طرح را شروع کنیم.

مرحله اول طراحی فیگور


در مرحله اول خطوط اصلی و خط جهت را مشخص می کنیم و به کمک آن جایگاه شانه، دست، پا و همه عناصر را مشخص و طراحی می کنیم. ابتدا حالت کلی فیگور را می کشیم و بعد وارد جزیئات می شویم.
در‌این مرحله فیگوری از اسکلت بندی انسان داریم که می تواند حالت ایستاده، نشسته، خمیده و … داشته باشد. برای تمرین در این قسمت مدل های چاپی آدمکی در حالات مختلف بسیار مناسب است.

مرحله دوم طراحی فیگور


مرحله بعدی در طراحی آناتومی، مرحله ترسیم فیگور همراه با عضله است.

طراحی فیگور
طراحی فیگور


در این مرحله روی اسکلت بندی، گوشت و‌عضله متصور می شویم. بعد از طراحی خطوط اصلی، جزییات را اضافه می کنیم. بعد از طراحی سر، شروع به طراحی گردن و عضلات آن می کنیم و به صورت ۲ خط مورب و منحنی متصل به شانه نشان می دهیم.

برای طراحی سرشانه و سینه می توانیم از دایره ها و‌بیضی کوچک و بزرگ کمک بگیریم. کمی از سینه پایین تر به سمت داخل جایگاه کمر بدست می آید. مجدد برای پهلو ها به سمت بیرون می آییم و جایگاه تا زانو ها مشخص می شود. برای پاها به صورت خطوط مورب حالت کلی کشیده شده و بعد وارد جزییات می شویم.

مرحله سوم طراحی فیگور

در مرحله آخر، طراحی آناتومی با لباس داریم. در‌ طراحی فیگور با لباس مرحله ۱ به صورت کامل اجرا میشود. مرحله ۲ در قسمت هایی اجرا می شود که پوشانندگی لباس را ندارد و با توجه به جزییات سوژه لباس مورد نظر را طراحی می کنیم.

طراحی فیگور
طراحی فیگور

در مورد ویژگی های آناتومی انسان و سایر جانداران میتوانید در ویکیپدیا مطالعه کنید.
یکی از رشته هایی که طراحی فیگور اهمیت بسیار زیادی در آن دارد، رشته طراحی لباس می باشد. امروزه رشته طراحی لباس بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از لازمه های این رشته علاوه بر شناخت متریال، تسلط کامل بر فیگور انسانی است. مهارت کافی در این زمینه تمام زیبایی لباس طراحی شده را نمایش می دهد. این رشته علاوه بر یک رشته هنری زمینه شغلی بسیار گسترده ای نیز دارد.
شما به طراحی فیگور علاقه دارید؟؟

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آموزش نقاشی مقدماتی در آموزشگاه نقاشی ارژنگ کلیک کنید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه اینستاگرام آموزشگاه نقاشی ارژنگ دیدن کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *